Dziecko, Kuchnia

Zdrowe i pożywne śniadanie dla niemowlaka

10 lipca 2017

Podzielę się dzisiaj z Wami przepisem, na jedno z ulubionych śniadań Jasia. Nie dość, że jest zdrowe i pożywne, to jest też naprawdę smaczne. Nie muszę zmuszać Jasia do jedzenia, a to jest chyba najważniejsze.

Składniki:

  • 10 sztuk czarnej porzeczki
  • 1/2 moreli
  • 1/2 banana
  • łyżka płatków owsianych
  • łyżka jogurtu naturalnego

Przepis

Porzeczkę myjemy i wyciskamy zawartość owoców tak, aby została sama skórka. Z połowy moreli wydrążamy miąższ, a banana rozgniatamy widelcem. Płatki owsiane gotujemy na wodzie, do miękkości. Owoce, jogurt oraz płatki mieszamy dokładnie w miseczce. I to już koniec 🙂 Szybkie, łatwe i proste danie, którym maluszek będzie się zajadał. A ile w nim witamin !

Czarna porzeczka jest bogatym źródłem witaminy C. Zawiera również szereg innych witamin (A,B1,B2,B3,B6,B12,D,E), makroelementów (fosfor, wapń, magnez, potas, sód) jak i mikroelementów (jod, żelazo,  miedź, cynk, mangan).

Morela zawiera szereg witamin (A,B1,B2,B3,B6,B12,C,D,E), makroelementów (fosfor, wapń, magnez, potas, sód) i mikroelementów (jod, żelazo, miedź, cynk, mangan).

Banan jest źródłem witamin (A,B1,B2,B3,B6,B12,C,D,E,K), makroelementów (fosfor,wapń, magnez, potas, sód) i mikroelementów (fluor, żelazo, miedź, cynk, mangan, selen).

Płatki owsiane zawierają  około 68% węglowodanów, 13% białka, 10% błonnika i 7% tłuszczy.

Jogurt naturalny zawiera dużą ilość wapnia, dzięki czemu wzmacnia kości. Pozytywnie wpływa również na florę bakteryjną przewodu pokarmowego. Zwróćcie uwagę na skład jogurtu, ważne jest, aby nie zawierał on mleka w proszku.

Polub także

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedź

CAPCHA * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.