Kuchnia

Puree z zielonego groszku i bobu

6 marca 2018

Staram się zwracać uwagę na to, co je moje dziecko, oczywiście bez przesady. Czasami coś mniej zdrowego także znajdzie się w naszym jadłospisie. Jaś, chyba tak jak każde dziecko, to połączenie małego żarłoka i niejadka. Bywają takie dni, kiedy poza budyniem lub jabłkiem nie chce nic innego nawet wziąć do buzi. Jednak na szczęście zdecydowanie częściej dopisuje mu apetyt. Czasami mam wrażenie, że jego brzuszek zaraz pęknie. Ostatnio jako dodatek do obiadu, albo po prostu mała przekąska, króluje u nas bób i zielony groszek.

Zacznijmy od bobu

Bób jest bogatym źródłem białka, dzięki czemu reguluje pracę jelit. Zawiera również węglowodany oraz zdrowe tłuszcze. Znajdziemy w nim także witaminy z grupy B (B1, B2, kwas foliowy), witaminę C,  a także składniki mineralne: fosfor, żelazo, potas, magnez. Ze względu na dużą zawartość żelaza, bób powinny spożywać osoby, które dopadła anemia. Jeśli w jednym zdaniu chcielibyśmy podsumować właściwości tej zielonej rośliny strączkowej,  moglibyśmy napisać po prostu ” Bób to samo zdrowie”!

Przejdźmy teraz do zielonego groszku

Te małe i całkowicie niepozorne nasiona zielonego groszku, zawierają mnóstwo witamin i minerałów. Znajdziemy w nich przede wszystkim witaminy z grupy B, a dokładniej witaminę B3 (niacynę), która odpowiedzialna jest za neutralizowanie wolnych rodników. Zielony groszek zawiera również witaminy A,C,E,K, a także skrywa w sobie mnóstwo minerałów takich jak np. żelazo, potas, cynk, magnez, wapń.

Wspaniałym połączeniem zielonego groszku i bobu jest pyszne puree, które zawładnie podniebieniem niejednego malucha. Rodzice także będą się nim zajadać. Już nie mogę się doczekać, kiedy na straganie pojawi się świeży bób i świeży zielony groszek. A w sezonie zimowym na ratunek przychodzą nam mrożone warzywa strączkowe.

Puree z zielonego groszku i bobu

Składniki:

  • 250 g zielonego groszku
  • 250 g  bobu
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka śmietany 30%
  • szczypta soli (opcjonalnie) w przypadku maluchów można z niej zrezygnować

Przygotowanie:

Do wrzącej wody wrzucamy groszek oraz bób. Gotujemy do miękkości. Odcedzamy, dodajemy masło i odrobinę śmietany. Całość  blendujemy. Nie spieszcie się, zmiksujcie wszystko bardzo dokładnie, aby skórki warzyw nie były wyczuwalne. Jeśli nie możecie, jak to się mówi znaleźć smaku, możecie dodać szczyptę soli.

  

Mam nadzieję, że Wasze pociechy zdrowym, zielonym puree z zielonego groszku i bobu będą się zajadały. Pamiętajcie jednak, że są to rośliny strączkowe, maluchom podawajcie je nie częściej niż raz w tygodniu.

 

Polub także

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedź

CAPCHA * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.